Längtar...

Sitter och läser på Familjeliv.se och ögnar igenom gravidtrådarna. Längtar så oerhört tills jag blir gravid igen! Jag vill så gärna ha fler av min underbara lille K.

Han är så stor nu, över ett år, och växer i en väldans fart. Tänder har han, och en massa som bara väntar på att spricka upp.
Jag har märkt att han är lite tyst av sig. Han pratar inte lika mycket som de andra barnen. Men det kommer nog snart det också. Han kommer börja härma oss och prata när han är redo, det är jag övertygad om.

Känns skönt att jag inte har behövt oroa mig över sådana saker. Det kommer när det kommer har jag hela tiden tänkt. Att stressa upp sig över något man inte kan göra mycket åt, är ganska onödigt.

Han älskar rutschkanor! När vi sätter honom längst upp, så hasar han fram för att åka ner, och jag har märkt att han är väldigt stadig i ryggen när han åker. Kanske han kan klara det själv snart? Skulle vara jättekul!

På hans ettårskontroll varken vägdes eller mättes han. Vi hade veckan innan varit magsjuka så han var nog inte på sin normalvikt ändå. Funderar på att kanske gå dit och se, bara för att jag är nyfiken. Men han är ju en stor kille. Ingen liten bebis längre.
Jag saknar tiden han var liten, gosig och så enkel.
Han är ju fortfarande underbar men annorlunda. Nu är han aktiv, leker och vägrar mysa när man vill. Bara när han är trött eller ska sova kan jag få hålla honom och gosa.

Man får ta det man får
=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0